Zero on Pandemic Studiosin luoma pelimoottori. Sitä käytettiin ensimmäisen kerran pelissä Battlezone II: Combat Commander ja myöhemmin useissa Star Wars -peleissä, mukaan lukien suosittu Battlefront-sarja. Battlezone II: Combat Commander ja Dark Reign 2 sisältävät pelimoottorin sisäänrakennetun editorin, joka on käytettävissä komentojen avulla.
Moottoria uudistettiin Star Wars: The Clone Wars -peliä varten, jotta se toimisi konsoleilla ja kolmannen persoonan peleissä. Moottoria muokattiin jälleen Star Wars: Battlefront -peliä varten, jolloin tasonmuokkausohjelma erotettiin omaksi kokonaisuudekseen pelimoottorista. Modausvälineistö, mukaan lukien ZeroEdit, uusi tasonluontityökalu, julkaistiin Star Wars: Battlefrontille 23. joulukuuta 2004. Päivitetty versio työkaluista julkaistiin 2. helmikuuta 2006 Star Wars: Battlefront II:lle. Pandemic käytti Zero-moottoria pääasiallisena moottorinaan useissa Los Angelesin studionsa kehittämissä peleissä. Muokattua Zero-moottorin versiota käytettiin myös Pandemican Mercenaries 2: World in Flames -pelissä. EA lakkautti Pandemic Studiosin vuonna 2009.
Plasma Game engine on Zero-moottorin haara, jonka kehitti Plasma Technology Limited (tunnetaan myös nimellä Joshuan).
– Verkkosivusto (https://plasmagameengine.com/)
– Github (https://github.com/PlasmaEngine)