Source 2 on Valven kehittämä 3D-pelimoottori, joka on Source-moottorin seuraaja. Sitä käytetään peleissä kuten Dota 2, SteamVR Home, Half-Life: Alyx, S&box, Counter-Strike 2 ja muissa.

Source 2 tuli julkisesti saataville ensimmäisen kerran Dota 2 Workshop Tools Alphan myötä 6. elokuuta 2014 ja Valve julkisti sen virallisesti maaliskuussa 2015 Game Developers Conference -tapahtumassa. Moottori otettiin käyttöön Dota 2:ssa 17. kesäkuuta 2015. Valve on ilmoittanut, että Source 2 julkaistaan ilmaiseksi yleisölle, ja siitä veloitetaan vain, jos sitä käytetään kaupallisiin tuotteisiin.

Moottori pystyy renderöimään erittäin monimutkaisia ja yksityiskohtaisia kohtauksia ilman merkittäviä ruudunpäivitysnopeuden pudotuksia, kiitos uuden 64-bittisen tuen ja Vulkanin, jotka mahdollistavat paremman moniydinrenderöinnin ja tehokkaamman 3D-renderöinnin.

Tällä moottorilla tehdyt pelit