Silk Engine on Spiders-kehittäjän oma pelimoottori. Se on muokattu versio Sonyn PhyreEnginestä, johon on lisätty omia ainutlaatuisia ominaisuuksia. Kaikki Spidersin tuotannot ja kehitykset ovat käyttäneet Silk Engineä.

"Silk Engine hyödyntää uusimpia grafiikkateknologioita (fyysinen perustuva renderöinti, globaali valaistus, ambient occlusion, useita varjontuojia, kehittynyt kuvan jälkikäsittely, monipuoliset hiukkasjärjestelmät…) ja toimii sekä PC:llä että uuden sukupolven alustoilla: PS4:llä ja Xbox Onella.

Joukko työkaluja ja editoreja on kehitetty, jotta korkealaatuisia pelejä voidaan luoda nopeasti näille alustoille:

– Täysin varusteltu tasojen rakentaja (objektien muokkaus, maastojärjestelmä, tarrat, verkon maalaus, materiaalien muokkaus) kerroksilla, solmupohjaisella muokkauksella ja reaaliaikaisella pelitilanteen hienosäädöllä
– Kasvoeditori kasvoanimaatiolla ja useilla yhdistelmäanimaatiojärjestelmillä
– 3D-äänijärjestelmä ja älykäs dynaaminen musiikki
– Käyttöliittymäjärjestelmä ja kansainvälinen tuki
– Kehittynyt dialogijärjestelmä ja täysin varusteltu välianimaatioeditori
– Moniprosessorinen tehtävien ajoitus
– Suoratoisto ja resurssien hallinta"

Tällä moottorilla tehdyt pelit