RealSpace oli 3D-grafiikkamoottori, jonka kehitti Origin-yhtiö Strike Commander -peliä varten. Muokattua versiota käytettiin myöhemmin peleissä Pacific Strike ja Wings of Glory.

Moottori suunniteltiin lentosimulaattorin tarpeisiin, ja siinä keskityttiin ympäristön yksityiskohtaiseen esittämiseen.

RealSpace pystyi renderöimään teksturoituja pintoja väriliukujen kanssa. Lisäksi lentokoneissa käytettiin Gouraud-varjostusta, joka teki tietyistä muodoista sileämmän näköisiä. Kaikki lentokoneet sekä tankit ja laivat oli teksturoitu.

Yksi moottorin haittapuolista oli sen suhteellisen korkeat laitteistovaatimukset aikakaudellaan: kaikkien yksityiskohtien näyttämiseen tarvittiin 80486DX-prosessori, mieluiten 80486DX2 66 MHz:llä ja vähintään 4 Mt (suositeltu 8 Mt) RAM-muistia.

Koska Strike Commanderin ja RealSpace-moottorin alkuperäinen lähdekoodi todennäköisesti hävisi Originin sulkeuduttua, eikä tukea tai porttausta ole olemassa tai odotettavissa (abandonware), Fabien Sanglard teki käänteismallinnusprojektin, jossa rekonstruoitu lähdekoodiversio julkaistiin Githubissa vuonna 2013.

Tällä moottorilla tehdyt pelit