Disrupt-pelimoottorin kehitti Ubisoft Montreal, ja sitä käytetään Watch Dogs -peleissä. Ubisoft Montreal käytti neljä vuotta moottorin luomiseen.

Suurin osa Disruptista rakennettiin alusta alkaen ja se käyttää monisäikeistä renderöijää, joka toimii täysin deferratun, fyysisesti perustuvan renderöintiputken avulla. Siinä on myös teknologisia käänteitä, jotka mahdollistavat edistyneemmät tehosteet.

Moottorissa on myös ominaisuus, joka sallii pelaajien yhdistää ja irrottaa pelinsä muiden peleistä saumattomasti ilman suuria häiriöitä pelin ympäristössä tai tarinan etenemisessä. Sen avoimen maailman kaupunkihallinta tulee AnvilNextistä, kun taas kasvillisuus ja tekoäly ovat peräisin Duniasta. Osa moottorista oli alun perin tarkoitettu toiseen Driver-pelisarjan peliin.

Tällä moottorilla tehdyt pelit