Frontier aloitti oman pelimoottorin kehittämisen vuonna 1988.
Cobra käyttää C++-ohjelmointikieltä. Kehitystyökalut on luotu C#:lla, WPF:llä, Formsilla ja C++:lla. Luaa käytetään pelin ominaisuuksiin. Se tukee monia alustoja, kuten Microsoft Windows, Xbox One, PlayStation 4, iOS ja Android-laitteet. Se tukee eri alustojen välistä yhteensopivuutta, sillä se mahdollistaa koodin ja resurssien kokoamisen ja ajamisen PC:llä ja muilla alustoilla. Pelin koodi ja resurssit ovat eristetty laitteistosta alusta- ja laitteistoriippumattoman ydinohjelmointirajapinnan avulla. Tämä mahdollistaa moniprosessorisen ja monisäikeisen ympäristön optimaalisen hyödyntämisen.
Kehyksen avulla voidaan nopeasti kehittää työkaluja, joilla voi tarkastella, muokata ja arvioida muutoksia resursseihin reaaliaikaisissa istunnoissa eri alustoilla. Cobran neljännellä sukupolvella on pilvipohjaiset analytiikkatyökalut dataan perustuville peleille. Yrityksen omat työkalut, teknologia ja liitettävät moduulit mahdollistavat monenlaisten pelien kehittämisen tableteille, älypuhelimille, PC:lle ja konsoleille ilman, että työntekijät jäävät ulkopuolisiksi.