Vircom Interactive erikoistuu massiivisten moninpelien suunnitteluun ja hallinnointiin.

Seikkailu alkoi vuonna 1989, kun Sylvain Durocher, Vircom Incin johtaja, perusti virtuaalisen peliyhteisön nimeltä The GameMaster. Tämä Quebeciin sijoittuva yhteisö kasvoi nopeasti merkittäväksi.

Vuonna 1993 Sylvain Durocher kehitti työkalun, joka mahdollisti GameMasterin yhdistämisen Internetiin: Major TCP/IP. Tämä työkalu osoittautui erittäin hyödylliseksi muille BBS-järjestelmille, ja kysyntä oli niin suurta, että Vircom syntyi virallisesti. Vuonna 1994 yhtiö perustettiin, ja sen tehtävänä oli kehittää ja markkinoida Major TCP/IP:tä pienille ja keskisuurille Internet-palveluntarjoajille.

Koska pelit olivat yrityksen alkuperäinen lähtökohta, vuonna 1998 luotiin interaktiivinen osasto. Sen tehtävänä oli suunnitella moninpelejä verkkoon lisäarvosisällön tarjoamiseksi internet-palveluntarjoajille.

Vircomin suunnittelema ensimmäinen peli, The 4th Coming/The 4th Prophecy, saavutti kansainvälistä menestystä erityisesti Euroopassa ja Aasiassa. Yli 460 000 pelaajaa yli kymmenestä maasta kuuluu nyt T4C-yhteisöön.

Vuonna 2000 Vircom liittyi Cryonetworksin perheeseen, joka on ranskalaisen monikansallisen Cryo SA:n internetin tytäryhtiö. Tämä strateginen kumppanuus tarjosi Vircomille tarvittavat resurssit laajentaa interaktiivista osastoaan, josta tuli Vircom Interactive.

Kehittäjän pelit