Technōs Japan Corp. oli japanilainen videopelien kehittäjä, joka tunnetaan parhaiten Double Dragon- ja Kunio-kun-sarjoista (joihin kuuluvat muun muassa Renegade, Super Dodge Ball ja River City Ransom). Kesäkuusta 2015 lähtien Arc System Works omistaa Technōs Japanin immateriaalioikeudet.

Technōs perustettiin vuonna 1981 kolmen Data Eastin työntekijän toimesta aluksi yhden huoneen asunnossa. Heidän ensimmäinen pelinsä oli Minky Monkey, joka julkaistiin vuonna 1982. Muutama kuukausi perustamisen jälkeen Data East nosti kanteen Technōsia vastaan syyttäen heitä datan varastamisesta Data Eastin Pro Tennis -kolikkopelistä tarkoituksenaan tuottaa ja myydä sen piraattiversio. Yritykset sopivat asian elokuussa 1983, ja Technōs kehitti kaksi kolikkopeliä Data Eastin julkaisuna: Tag Team Wrestling ja Karate Champ. Technōsin varhaisia pelejä julkaistiin muiden yritysten toimesta, sillä Technōsilla ei tuolloin ollut taloudellisia resursseja omien pelien jakeluun.

Nekketsu Kōha Kunio-kun ("Kuuma verinen kovis Kunio"), sivuttain vierivä beat-em-up-peli, julkaistiin vuonna 1986 ja kertoi lukiolaisesta, joka taisteli muiden koulujen jengiläisiä ja huligaaneja vastaan. Tämä peli oli Technōsin ensimmäinen suuri hitti Japanissa. Kunio-kun julkaistiin lännessä nimellä Renegade, ja pelin grafiikkaa muutettiin kansainvälisiä markkinoita varten. Tämän jälkeen Technōs teki pelistä Nintendo Entertainment System -version, joka oli heidän ensimmäinen kotikonsolimarkkinoille tehty pelinsä. Seuraava Technōsin arcade-beat-em-up, Double Dragon, menestyi maailmanlaajuisesti, kun se julkaistiin vuonna 1987, mikä johti pelin NES-version tekemiseen sekä lisensoituihin versioihin muille alustoille.

Kunio-kunin menestys johti lukuisten spin-offien ja jatko-osien tuotantoon, joissa sama hahmo esiintyi. Näitä pelejä tehtiin 8-bittiselle Family Computer -alustalle Japanissa ja myöhemmin Game Boylle ja Super Famicomille, ja 1990-luvun puoliväliin mennessä Kunio-tähti yli kahdessakymmenessä pelissä, joista monet olivat sääntöjä rikkovia urheilupelejä. Muutama Kunio-kun-peli lokalisoitiin Pohjois-Amerikan markkinoille, kuten Super Dodge Ball, River City Ransom (jota kriitikot pitävät kulttiklassikkona) ja Nintendo World Cup, mutta mikään niistä ei ollut yhteydessä toisiinsa. Technōs yritti korjata tämän lokalisoimalla useita Kunio-kun-pelejä Crash 'n the Boys -nimellä, mutta vain Crash 'n the Boys: Street Challenge julkaistiin (pelin lopussa on vihje julkaisemattomasta Ice Challenge -pelistä).

Technōs julkaisi myös kaksi arcade-jatko-osaa Double Dragonille: Double Dragon II: The Revenge vuonna 1988 ja Double Dragon 3: The Rosetta Stone vuonna 1990 (jälkimmäinen kehitettiin ulkoisen kehitystiimin toimesta East Technologylla), ja teki näistä peleistä myös NES-versiot sekä Super Double Dragon -pelin vuonna 1992, joka oli alkuperäinen osa Super NES:lle. Amerikkalainen Double Dragon -animaatiosarja ja live-action-elokuva tehtiin myös.

Double Dragon- ja Kunio-kun-pelien ulkopuolella Technōs kehitti muutamia alkuperäisiä pelejä arcade- ja kotimarkkinoille, kuten U.S. Championship V'Ball, The Combatribes ja Shadow Force, sekä kaksi WWF-arcadepeliä (WWF Superstars ja WWF Wrestlefest), mutta useimmat näistä peleistä eivät saavuttaneet samaa menestystä kuin Kunio-kun ja Double Dragon. Yrityksen viimeiset pelit tuotettiin Neo Geo -laitteistolle, mukaan lukien Double Dragon -taistelupeli, joka perustui elokuvaan, heidän toinen ja viimeinen taistelupelinsä Voltage Fighter Gowcaizer, ja Neo-Geo-jatko-osa Super Dodge Ballille. Vuoteen 1996 mennessä Technōs Japan julistautui konkurssiin ja lopetti toimintansa. Jotkut Neo Geo -pelien kehittäjät (mukaan lukien Kengo Asai) työskentelivät lyhyesti Facella, entisellä SNK:n yhteistyökumppanilla.

Lopettamisen jälkeen perustettiin Million Co., Ltd -niminen lisenssiyhtiö ostamaan Technōs Japanin entiset immateriaalioikeudet. Million jatkoi uusien pelien tuottamista, kuten Super Dodge Ball Advance, Double Dragon Advance ja River City Ransom EX Game Boy Advancelle, Super Dodgeball Brawlers Nintendo DS:lle, sekä vanhempien nimikkeiden uusintajulkaisuja Virtual Consolen ja muiden palvelujen kautta. Kesäkuun 11. päivänä 2015 Arc System Works ilmoitti hankkineensa kaikki Technōs Japanin immateriaalioikeudet Million Co., Ltd:ltä.

Kehittäjän pelit