Sonic Team on videopelien kehittäjä, joka kuuluu japanilaiselle videopeliyhtiö Segalle osana sen Sega CS Tutkimus- ja kehitysosastoa nro 2. Sonic Team tunnetaan parhaiten pitkäaikaisesta Sonic the Hedgehog -pelisarjastaan sekä peleistä kuten Nights into Dreams ja Phantasy Star Online.

Alkuperäinen tiimi muodostettiin vuonna 1990 ja se koostui Segan kuluttajakehitysosaston henkilökunnasta, mukaan lukien ohjelmoija Yuji Naka, taiteilija Naoto Ohshima ja kenttäsuunnittelija Hirokazu Yasuhara. Tiimi otti nimen Sonic Team vuonna 1991 julkaistessaan ensimmäisen pelinsä, Sonic the Hedgehogin, Sega Genesikselle. Peli oli suuri menestys ja lisäsi Genesiksen myyntiä merkittävästi. Seuraavat Sonic-pelit kehittivät Naka ja Yasuhara Amerikassa Sega Technical Institutessa, kun taas Ohshima työskenteli Sonic CD:n parissa Japanissa. Naka palasi Japaniin loppuvuodesta 1994 tullakseen CS3:n johtajaksi, joka myöhemmin nimettiin uudelleen R&D No. 8:ksi. Tänä aikana osasto otti käyttöön Sonic Team -brändin, mutta kehitti myös pelejä, joissa Sonic ei esiinny, kuten Nights into Dreams (1996) ja Burning Rangers (1998).

Sonic Adventuren julkaisun jälkeen vuonna 1998 osa Sonic Teamin henkilöstöstä muutti Yhdysvaltoihin perustamaan Sonic Team USA:n ja kehittämään Sonic Adventure 2:n (2001). Segan studiosidosten eriyttämisen myötä R&D No. 8:sta tuli SONICTEAM Ltd. vuonna 2000, Nakan toimiessa toimitusjohtajana ja Sonic Team USA sen tytäryhtiönä. Segan taloudelliset vaikeudet johtivat useisiin merkittäviin rakenteellisiin muutoksiin 2000-luvun alussa; United Game Artists -studio liitettiin Sonic Teamiin vuonna 2003, ja Sonic Team USA:sta tuli Sega Studios USA vuonna 2004. Kun Sammy Corporation osti Segan vuonna 2004, Sonic Team sisällytettiin uudelleen Segan GE1 tutkimus- ja kehitysosastoksi. Naka lähti Sonic the Hedgehog (2006) -pelin kehityksen aikana, ja Sega Studios USA sulautettiin takaisin Sonic Teamiin vuonna 2008. Seuraavaa vuosikymmentä leimasivat Sonic-pelit, joiden vastaanotto vaihteli, ja studion johtaja Takashi Iizuka myönsi, että Sonic Team oli asettanut ensisijalle julkaisuajankohdat laadun kustannuksella.

Kehittäjän pelit