Vuonna 1988 perustivat neljä kollegaa British Aerospacen simulaattoritutkimustiimistä SIMIS:n, joka edisti lentosimulaattoripelien kehitystä merkittävästi syvällisellä ilmailutekniikan, fysiikan ja tietojenkäsittelytieteen ymmärryksellä.
Interdictor oli studion ensimmäinen julkaisu vuonna 1989, ja sitä pidetään ensimmäisenä lentosimulaattorina, joka julkaistiin Acorn Archimedesille. Interdictorille julkaistiin jatko-osa vuonna 1991, ja sitä muistellaan yhtenä ensimmäisistä lentosimulaattoreista, joissa oli 3D-maasto, hyödyntäen sen ajan tehokkaita uusia ARM-prosessoreita. Interdictor 2 rakennettiin täydellisellä joukolla omia objektien ja maailmojen rakennustyökaluja, jotka myöhemmin tulivat tunnetuiksi Flight Sim Toolkit -nimisenä ohjelmistona. Tämä uraauurtava ohjelmisto antoi lentosimulaattorien faneille mahdollisuuden luoda oman pelinsä.
Vuonna 1995 perustajat Jonathan Newth ja Ian Baverstock johtivat peliosastonsa myyntiä Domarkille, säilyttäen Simis:n osaston, joka keskittyi lääketieteelliseen kuvantamiseen. Myynnin jälkeen Simis muodosti yhdessä Eidos Technologiesin, Domarkin ja Big Red Softwaren kanssa Eidos Interactive Groupin.
Jonathan ja Ian jatkoivat Simis:n johtamista Eidosin sisäisenä kehitysstudiona vuoteen 1998 asti, jolloin he yhdessä johtivat studion johdon ulosostoa Eidos Interactivesta vain yhdellä punnalla ja nimesivät studion uudelleen Kuju Entertainmentiksi.
Kuju Entertainment julkaisi useita uraauurtavia pelejä, mukaan lukien alkuperäisen Microsoft Train Simulatorin vuonna 2001, pelin, jonka keskittyminen käyttäjien luoman sisällön tukemiseen voidaan jäljittää Simis:n Flight Sim Toolkitiin. Kuju kasvoi lopulta Euroopan suurimmaksi ulkoiseksi pelinkehitysstudioksi.