Sega Technical Institute (STI) oli Segan omistama yhdysvaltalainen videopelinkehittäjä. Sen perusti Atari-veteraani Mark Cerny vuonna 1990, ja STI pyrki yhdistämään eliittijapanilaisia kehittäjiä, kuten Sonic Team -ohjelmoija Yuji Naka tiimeineen, uuteen amerikkalaiseen osaamiseen. STI kehitti pelejä Sega Genesikselle, mukaan lukien useita Sonic the Hedgehog -pelejä, ennen kuin se suljettiin vuoden 1996 lopulla.
Työskenneltyään Japanissa Segalle Master System -pelien parissa, Cerny ehdotti kehitysstudion perustamista Amerikkaan, ja ehdotus hyväksyttiin. Kun Naka jätti Segan Sonic the Hedgehog -pelin julkaisun jälkeen, Cerny sai hänet liittymään STI:hin. Sonic the Hedgehog 2:n valmistuttua vuonna 1992 STI jakautui kahteen osaan japanilaisten ja amerikkalaisten kehittäjien välisten jännitteiden vuoksi: japanilaiset kehittivät Sonic the Hedgehog 3:n ja Sonic & Knucklesin ennen lähtöään vuonna 1994, kun taas amerikkalaiset kehittivät pelejä kuten Sonic Spinball. Sonic X-tremen epäonnistunut kehitys Sega Saturnille kuvasti kulttuurimuutosta Segalla, ja STI suljettiin vuoden 1996 lopussa.