Mattel Interactive (tunnettiin nimellä Mattel Media vuoteen 1999 asti) oli videopelien julkaisija ja ohjelmistojen jakelija.

Mattel perusti alun perin yrityksen nimellä Mattel Media helmikuussa 1996, tavoitteenaan laajentua multimedia-alueelle tuottamalla CD-ROM-pelejä Mattelin tuotemerkeistä, kuten Hot Wheels, Barbie, Fisher-Price ja Polly Pocket. Yrityksen ensimmäiset julkaisut ilmestyivät syksyllä 1996, ja Barbie Fashion Designer -ohjelmasta tuli ensimmäinen kaupallisesti menestynyt tyttöjen videopeli.

Ensimmäisten tuotteidensa menestyksen myötä Mattel Media alkoi tuottaa CD-ROM-pohjaista interaktiivista materiaalia leluja varten, kuten Talk with Me! Barbie.

Mattel Media laajeni myöhemmin myös videopeleihin, julkaisten esimerkiksi Hot Wheels Stunt Track Driver -nimikkeen.

Syksyllä 1998 Mattel sopi ostavansa The Learning Companyn osakevaihtona, mikä arvotti yrityksen noin 4,2 miljardiin dollariin. Yrityskaupan myötä Mattel irtisanoi 3 000 työntekijää.

Mattel myi sekä Mattel Interactiven että The Learning Companyn tappiolla Gores Technology Groupille vuonna 2000. Mattelille aiheutuneet taloudelliset tappiot on arvioitu jopa 3,6 miljardiksi dollariksi. Useat merkittävät talouslehdet ovat kutsuneet Mattelin The Learning Company -yrityskauppaa "yhtenä kaikkien aikojen huonoimmista yrityskaupoista."

Helmikuussa 2001 Mattel teki julkaisua ja jakelua koskevan sopimuksen THQ:n kanssa Hot Wheels- ja Matchbox-lisensseistä sekä Vivendi Universal Interactive Publishingin kanssa muista suurista lisensseistä, mukaan lukien Diva Starz, Fisher-Price ja Barbie. Samana kuukautena THQ hankki myös Mattelin tietokoneoikeudet Rugrats-, SpongeBob SquarePants- ja Rocket Power -ohjelmiin sekä Mattelin konsoli- ja tietokoneoikeudet The Wild Thornberrys- ja Jimmy Neutron: Boy Genius -ohjelmiin.

Vuonna 2000 Goresin hankkimat ex-Learning Companyn ja Mattelin varat jaettiin kolmeen osastoon: GAME Studios videopeleille, The Learning Company opetusohjelmistoille ja Brøderbund kotiohjelmistoille. GAME Studios myytiin Ubi Softille maaliskuussa 2001, ja se sisälsi kaikki The Learning Companyn aiemmin hallussa olleet pelivarat. The Learning Company itse hankittiin Riverdeep Interactive Learning Limitedin toimesta syyskuussa 2001, ja myöhemmin se osti koko Brøderbundin elokuussa 2002.

Kehittäjän pelit