RENA-moottorin on kehittänyt Runewaker Entertainment, ja sitä käytetään heidän peleissään. Moottori perustuu teknisesti IBM:n kehitysalustaan, mutta sitä on muokattu merkittävästi. "Reaaliaikaisen muokkauksen" lisäksi RENA-moottori on optimoitu videopelien kehittämiseen ja teki ensiesiintymisensä Runewakerin pelissä "Runes Of Magic" (tunnetaan myös nimellä R.O.M).
RENA-moottori käyttää myös "erikoista" tapaa ladata tasoja. Jos latausnäytöt poistetaan, voi nähdä tarkasti, miten moottori lataa sisältöä, mikä tapahtuu kerros kerrokselta. Raakadatan maailma lähetetään asiakkaille etukäteen, ja kaikki muut kerrokset lisätään siihen päälle sen sijaan, että kaikki olisi yksi kiinteä objekti. Runewaker valitsee jakaa asiat useisiin osiin ja ladata ne kerralla, mikä vähentää asiakkaan koneen rasitusta.
RENA-moottori käyttää myös LUA-skriptejä oman ohjelmointinsa lataamiseen ja FLASHia käyttöliittymän elementteihin. Toinen "ominaisuus" RENA-moottorissa on, että se hyväksyy HTML-muotoilun, ja sitä käytetään laajasti lokalisointiprosessissa, jossa kaikenlainen teksti käyttää HTML-muotoilua (mukaan lukien käyttöliittymä).
Lisäksi huomionarvoista on se, että asiakaspuolen versiot ovat "muokattavissa", mikä antaa käyttäjälle mahdollisuuden teknisesti muokata koko asiakasohjelmaa, MUTTA tämä vaatii syvällistä tietoa itse moottorista.