Edge of Reality on amerikkalainen videopelien kehittäjä, joka perustettiin vuonna 1998 ja sijaitsee Austinissa, Texasissa. Se on kehittänyt videopelejä Nintendo 64:lle, Nintendo GameCubelle, PlayStation 2:lle ja Xbox-pelikonsolille. Yrityksellä on myös kehitteillä pelejä PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle. Edge of Reality on itsenäinen kehittäjä, joten se voi työskennellä minkä tahansa julkaisijan kanssa ja mille tahansa järjestelmälle. Yrityksellä on kaksi kehitystiimiä, joista toinen keskittyy lisensseihin ja vakiintuneisiin pelisarjoihin ja toinen täysin alkuperäisiin peleihin. Yritys kehittää vain kahta peliä kerrallaan, yhden kummankin studion kanssa, sillä heidän mielestään "enempää kehittäminen vaarantaisi keskittymisen ja siten studion laadun".
Edge of Reality perustettiin vuonna 1998 Rob Cohenin ja Mike Panoffin toimesta. Cohen oli Turok: Dinosaur Hunter -pelin pääohjelmoija Iguana Entertainmentilla, ja Panoff tuli Paradigm Entertainmentista. Yritys aloitti kehittämällä Nintendo 64:lle porttauksia menestyneistä peleistä muilla järjestelmillä, mukaan lukien Tony Hawk's Pro Skater -sarja. Porttausten menestyksen tuoman vakauden jälkeen yritys laajentui kehittämään omia alkuperäisiä pelejään useille alustoille, kuten Pitfall: The Lost Expedition ja Loadout.