ArenaNetin Guild Wars -moottori on yrityksen oma pelimoottori, joka kehitettiin Guild Wars -verkkoroolipelisarjaa varten. Moottoria muokattiin Guild Wars 2:ta varten, joka julkaistiin vuonna 2012.

Guild Wars 2 käyttää voimakkaasti muokattua Guild Wars -pelimoottoria, joka sisältää tuen aidoille 3D-ympäristöille, yksityiskohtaisemmille ympäristöille ja malleille, paremmalle valaistukselle ja varjoille, uusille animaatio- ja efektijärjestelmille sekä uusille ääni- ja elokuvamoottoreille. Peli vaatii DirectX 11:n keväästä 2023 alkaen.

Guild Wars 2 hyödyntää Havok-fysiikkamoottoria tarjotakseen ragdoll-animaatioita ja tuhoutuvia ympäristöjä sekä Umbra Softwarelta lisensoitua occlusion culling -teknologiaa optimoidakseen 3D-objektien renderöinnin.

Tällä moottorilla tehdyt pelit