Yhteenveto
Sukupolvi on kulunut siitä, kun seikkailijaryhmäsi palautti Gnildan sauvan ja Timanttiritarin haarniskan, ja maa on elänyt rauhassa. Mutta nyt näyttää siltä, että itse luonto hyökkää Llylgamynin maata vastaan, kun maanjäristykset ja hyökyaallot riehuvat. Viisaat uskovat, että Ennustuksen Orbi on kaupungin pelastus, mutta sitä vartioi lohikäärme L'kbreth. Tutkijaryhmän on jälleen lähdettävä matkalle etsimään Orb.
Tarina
Sukupolvi on kulunut Llylgamynin kuningaskunnassa siitä, kun rohkea seikkailijajoukko sai takaisin Muinaisen Ritarin timanttisen haarniskan ja palautti Gnildan Sauvan. Rauha ja vauraus ovat vallinneet. Sauvan suojeluksessa Llylgamynista on tullut paikka, jossa valo ja kauneus kukoistavat, eikä sota tai sen välineet ole tunnettuja. Viime aikoina Llylgamynin rauhaa on kuitenkin horjuttanut epätasapainoinen luonto, ei vihaiset ihmiset tai verinen sota. Vuosien ajan huolestuttavia kertomuksia oudoista maanjäristyksistä, äkillisistä ilmastonmuutoksista ja jylisevistä myrskyistä on kantautunut Llylgamynin kansan korviin. Useimmat ovat jättäneet ne huomiotta.
Kun Arbithean vauraan saarikolonian lempeät meret nousivat ja hukuttivat saaren, kukaan ei voinut enää sivuuttaa merkkejä. Hyökyaalto tuhosi kaupungit ja jätti veden ylle vain karut huiput. Pian tämän jälkeen Llylgamyn itse järisi niin voimakkaassa maanjäristyksessä, että jopa Gnildan temppeli vahingoittui. Lähistön tulivuoret heräsivät ikivanhasta unestaan. Itseään profeettoina pitävät huusivat jumalallisesta vihasta ja vaativat välitöntä katumusta. Mystikot konsultoivat Tarot-kortteja. Astrologit varoittivat suurista komeetoista taivaalla, jotka törmäävät planeettaan tuoden mukanaan täydellisen tuhon. Vanhojen uskontojen papit puhuivat Suuren Maailmankäärmeen kuolemasta ja olemassaolon lopusta.
Viisaammat päät kehottavat uutta sukupolvea seikkailijoita kaikista taustoista etsimään ongelmien syytä. Kuten heidän esi-isänsä ennen heitä, seikkailijoiden tehtävänä on pelastaa Llylgamyn kaupungin uhkakuvilta. Kuningaskunnan suurimmat tietäjät ja velhot ovat yksimielisiä – vain yksi muinaisjäännös omaa selvännäkemisen voiman paljastaa vaaran lähteen. Mystinen pallo, jonka suuri lohikäärme L'kbreth kauan sitten otti, on ainoa ratkaisu. L'kbreth, yksi Maailmankäärmeen viidestä lapsesta, on omistautunut maailman tasapainon säilyttämiseen. Hän katsoi, että suuri pallo voisi horjuttaa tasapainoa, jos se jäisi ihmisten käsiin. Legendan mukaan lohikäärme vei pallon vuoristoluolaansa ja kutsui siellä hyvien ja pahojen voimien suojelusta varasta vastaan.
Llylgamynin johtajat vetoavat nyt sinuun, Muinaisen Ritarin sankarien ja sankarittarien jälkeläisiin, Hullun Ylipäällikön Koetuskenttien eloonjääneiden lapsiin. Ota heidän muistonsa ja taitonsa, ja etsi lohikäärme L'kbreth. Voita häneltä mystinen Earithinin Pallo.
Astut ylpeänä eteen hyväksyäksesi tehtävän. Esi-isiesi henkien tukemana tunnet itsesi varmaksi, että onnistut. Tästä päivästä eteenpäin otat legendaaristen esi-isiesi nimen, ja mystisen seremonian kautta pystyt puhumaan heidän hengelleen ja pyytämään neuvoja. Siitä eteenpäin sinä ja muut jälkeläiset olette täysin yksin. Teidän on suunnattava raunioituneeseen palatsiin ja sieltä kiivettävä vuoren huipulle. Mutta ole varuillasi, vain hyvä ja paha yhdessä voivat toivoa saavansa pallon. Tämä seikkailu saattaa saastuttaa sielusi pimeydellä.
Se on riski, joka sinun on otettava.