Yhteenveto
Vaikka hyvät Lohikäärmejoukot voittivat pahat Lohikäärmejoukot Lanssin sodassa, Ansalonin mantereella, joka sijaitsee Krynni-maailmassa, on yhä pahuutta jäljellä. Pahojen voimien yhä tukikohtinaan käyttämien kaupunkien ympärillä riehuen hahmot paljastavat Aurak-drakonialaisen Myrtanin juonen, jolla hän yrittää houkutella hyvät joukot ansaan ja tuhota ne.
Tarina
Lanssin sota on ohi, mutta pahuus ei siedä häviämistä… Kun lohikäärmearmeijat on kukistettu ja itäiset maat vallattu takaisin, hyvien voimien joukot ovat vetäytyneet ja asettuneet ansaitulle levolle. Pahuuden voimat eivät kuitenkaan koskaan lepää, vaan ovat hiljaa juonineet paluutaan valtaan katastrofaalisin seurauksin! Heidän tavoitteenaan on saada Pimeä kuningatar, Takhisis, Krynniä kiistattomasti hallitsevaksi valtiaaksi! Johda hahmojesi joukkoa synkän juonittelun ja taistelun verkoston läpi, jossa lohikäärmeet, drakonit ja muut sanoin kuvaamattomat hirvitykset asuvat. Lähde matkaan rohkein mielin – sillä sinä ja sankarilliset seikkailijat olette ainoa este pahuuden tyrannialle.