Yhteenveto
Panzer Dragoon -sarjan neljännessä osassa pelaat Ortaa, nuorta tyttöä, joka on ollut vangittuna Imperiumin toimesta. Kun vankileiri joutuu hyökkäyksen kohteeksi, salaperäinen lohikäärme murtautuu leiriin, ja Orta päättää ratsastaa lohikäärmeellä ja tuhota Imperiumin lopullisesti. Matkan varrella hän myös löytää oman kohtalonsa ja salaisuuden uuden ystävänsä ympärillä.
Suurimman osan pelistä sinulla on rajallinen hallinta lohikäärmeestä, sillä sormesi on jatkuvasti liipasimella ampuen vihollisia, jotka lentävät ympäriinsä. Orta on pääasiallinen tulivoimasi, kun vain painat ampumisnappia, mutta painamalla ja pitämällä sitä, tähtäimen kursori muuttuu, jolloin voit ampua lohikäärmeestä voimakkaan purskeen mihin tahansa, mihin kursori osoittaa.
Lohikäärme voi napin painalluksella muuttua kolmeen eri muotoon. Jokaisella muodolla on erilainen hyökkäystyyli ja voimakyky.
Mukana on myös alkuperäisen Panzer Dragoonin käännös.
Tarina
Imperiumi on palannut valtaan ja hyödyntää muinaista teknologiaa luodakseen geneettisesti muunneltuja, lohikäärmemäisiä bioaseita, joita kutsutaan dragonmaareiksi. Nuori tyttö nimeltä Orta on viettänyt koko elämänsä tornissa laaksossa, vangittuna nomadien Seeker-heimon toimesta, jotka pelkäävät, että hän on tuhon airut. Eräänä yönä Imperiumi hyökkää laaksoon dragonmaareillaan, tuhoten suurimman osan kaupungista. Juuri ennen kuin dragonmaarit ehtivät vahingoittaa Ortaa, salaperäinen lohikäärme ilmestyy ja tuhoaa ne.
Orta pakenee laaksosta lohikäärmeen selässä. Evren, keisarillisen armeijan kenraali ja dragonmaari-lentueen johtaja, lähtee hänen peräänsä. Ortaa pelastaa Abadd, karkuri keisarillisesta dronista. Hän lentää pois, ja Orta pyytää lohikäärmettä seuraamaan häntä. Etsinnöissään Orta tapaa Mobon, ystävällisen mutta uhkarohkean matomies-heimon jäsenen. Mobo johdattaa Ortaa jokilaakson ja tuhkameren läpi matomieskylään. Keisarillinen laivasto hyökkää kylään ja Evrenin lentue kohtaa Orta, mutta hän ja lohikäärme voittavat heidät. Evrenin dragonmaari tuhoaa itsensä, ja Orta ja lohikäärme putoavat taivaalta.
Loukkaantunut lohikäärme kantaa Ortaa jalan lumisen maan halki, kunnes sen repaleiset siivet kasvavat takaisin. He torjuvat lentävän pedon hyökkäyksen, mutta Orta tuntee syyllisyyttä nähdessään, että pedolla on poikasia. Abadd ilmestyy uudelleen ja tappaa perheen laseriskuillaan. Hän väittää tietävänsä jotain Ortan syntyperästä. He laskeutuvat tornin raunioihin ja pääsevät käsiksi muinaiseen tietoverkkoon, Sestreniin. Orta löytää äitinsä Azelin tallentaman viestin, jossa tämä kertoo luoneensa Ortan käyttäen Sestrenistä löydetyn ihmisen DNA:ta. Abadd selittää oppineensa dronien lisääntymisen salaisuuden ja aikovansa käyttää Ortan kehoa monistaakseen itsensä äärettömästi ja valloittaakseen maailman. Orta voittaa Abaddin avatarin ja saa selville, että tämä on matkalla Kehtoon, muinaiseen monoliittiseen artefaktiin keisarillisen kaupungin yläpuolella. Orta käskee Sestreniä kuljettamaan hänet sinne.
Orta ja lohikäärme löytävät itsensä keisarillisesta tutkimuslaitoksesta. Tuhottuaan useita kokeita, mukaan lukien dragonmaari-alkioita, laitos romahtaa. He tuhoavat keisarillisen puolustusyksikön, ja Keisari kuolee räjähdyksessä. Kehto irtautuu, tuhoten useita keisarillisia laivoja ja saaden dragonmaarit sekoamaan. Matomies-heimo, Mobon johtamana, hyökkää keisarilliseen laivastoon kaupungissa, jättäen Ortan lentämään kohti Kehtoa.
Tuhottuaan viimeiset dragonmaarit ja Kehdon kuoren, sen ytimestä nousee kotelo. Kotelosta puhkeaa esiin Abaddin valtava lohikäärme, jonka Orta ja lohikäärme kukistavat. Vakavasti haavoittunut lohikäärme lentää maahan ja kuolee. Sodan ollessa ohi, Orta kävelee kohti vuoristoa mukanaan lohikäärmeen poikanen.