Yhteenveto
Spyro: Enter the Dragonfly on neljäs peli Spyro the Dragon -sarjassa ja ensimmäinen Spyro-peli, joka julkaistiin PlayStation 2:lle ja Nintendo Gamecubelle. Pelimekaniikka on samanlainen kuin kolmessa edellisessä konsolipelissä. Ainoa pelattava hahmo on Spyro, mutta hän voi ohjata useita ajoneuvoja: Hunterin rausku ja UFO:t tekevät paluun Year of the Dragon -pelistä, ja niiden lisäksi mukana on kaksi uutta ajoneuvoa, tankki ja Spitfire-hyökkäyskone.
Pelin kehityksessä oli ongelmia, jotka vaikuttivat lopputulokseen ja johtivat huonosti toteutettuun peliin. Julkaisun jälkeen peliä kritisoitiin laajasti sen lukuisten bugien, pitkien latausaikojen ja nykivän kuvataajuuden vuoksi, ja fanit sekä kriitikot pitivät sitä sarjan huonoimpana osana.
Tarina
Tarina alkaa pian Lohikäärmeen vuoden jälkeen. Lohikäärmeet viettävät nuorten lohikäärmeiden aikuistumisriittiä ja suurta lohikäärmeparaatia uusien nuorten sudenkorentovahtien saapuessa lohikäärmeenpoikasten luo. Juhlan aikana Ripto kuitenkin teleporttaa paikalle kätyreidensä Crushin ja Gulpan kanssa, keskeyttäen juhlan aikeenaan vangita uudet nuoret sudenkorennot heikentääkseen lohikäärmeenpoikasia. Hänen loitsunsa kuitenkin epäonnistuu, ja sudenkorennot leviävät ympäri Lohikäärmevaltakuntia. Spyron tehtävänä on kerätä takaisin valtakuntien uusi sudenkorentosato.