Yhteenveto
Käytä psyykkisiä voimia pelottavia vihollisia vastaan tässä eeppisessä viiden pelin komediasaagassa.
The Devil’s Playhouse -sarjassa salaperäinen voima kutsuu niitä, jotka ovat tarpeeksi vahvoja ja outoja käyttämään sitä – galaktisia sotapäälliköitä ja muinaisia jumalia, alamaailman asukkaita ja okkultismin tutkijoita.
Ensimmäinen jakso alkaa rytinällä, kun gorillavalloittaja Skunk'ape himoitsee Maxin salaperäisiä kykyjä. Hallitessaan tulevaisuuden näkemistä, teleporttausta, muodonmuutoksia ja ajatustenlukua – ja tutkiessaan niiden alkuperää – Sam & Maxin on torjuttava pahamaineinen Skunk’ape ja karkotettava hänet Rangaistusalueelle.
Saaga etenee surrealistisena kaaoksen sinfoniassa, joka syvenee ja muuttuu kierommaksi jokaisessa jaksossa.
* Jakso 1: Rangaistusalue
* Jakso 2: Sammun-Makin hauta
* Jakso 3: He varastivat Maxin aivot!
* Jakso 4: Nukkejen kujan tuolla puolen
* Jakso 5: Kaupunki, joka ei uskalla nukkua
Tarina
Peli alkaa Hämärän rajamailla -tyylisellä kertojalla, joka kertoo yleisölle, että Sam ja Max ovat saaneet tietää "Voimien leluista" – näennäisesti harmittomista leluista, joita Max pystyy käyttämään suorittaakseen erilaisia psyykkisiä kykyjä, kuten teleportaatio ja ennakointi. He käyttävät leluja ensin estääkseen avaruusolento kenraali Skun-ka'pen kaupungin tuhoamiselta. Tämä oli tullut Maahan etsimään leluja itselleen, mutta he karkottavat hänet takaisin Rangaistusvyöhykkeelle – ulottuvuuksien väliseen vankilaan, josta hän oli paennut ennen tätä jaksoa. Tämän tehtävän aikana Vapaiden agenttien poliisi kohtaa Maanalaismiesten kultin, joka on vahtinut salaperäistä esinettä nimeltä Paholaisen lelulaatikko, joka on ollut Sam ja Maxin toimiston kellarissa jo jonkin aikaa. Katsomalla pölyisiä elokuvakeloja he saavat tietää, että heidän isovanhempansa, Sameth ja Maximus, valittiin arvoituksellisen herra Papierwaiten toimesta hakemaan lelulaatikko muinaisen faaraon Sammun-Makin haudasta. Kuitenkin, kun he onnistuivat palauttamaan sen, Papierwaite yritti käyttää Maximuksen psyykkisiä voimia ja lelulaatikkoa kutsuakseen muinaisen jumalan, Yog-Soggothin, ja aiheuttaakseen maailmanlopun. Sameth ja Maximus onnistuivat pysäyttämään herra Papierwaiten huijaamalla hänet sanomaan kutsumissanat itse, ja he antoivat sen ajan Maanalaismiehille tehtäväksi vartioida lelulaatikkoa toimistorakennuksensa kellarissa (heidän oli tarkoitus auttaa myös, mutta he kuolivat vahingossa suojaloitsun vuoksi).