Yhteenveto
Rahanansaintistrategiapeli. Tule MacDuckiksi, maailman rikkaimmaksi ankaksi. Pelin tavoite vaikuttaa yksinkertaiselta: ansaita rahaa. Tämän saavuttamiseksi sinun on kuitenkin hallittava rahojasi, tehtävä hyviä sijoituksia ja tietenkin etsittävä aarteita animaatioystäviesi kanssa.
Versiot:
– Amiga/DOS-versioissa on kopiosuojaus, joka perustuu ainutlaatuiseen salasanajärjestelmään. Kun peli käynnistetään, sinun on käytettävä avainskriptiä (joka löytyy pelin käsikirjasta) kääntääksesi ruudulla näkyvät symbolit. Jos epäonnistut, peli tunnistaa sinut Beagle Boys -tunkeilijaksi ja palauttaa käyttäjän DOS-kehotteeseen yrittämään uudelleen tai sulkee tietokoneen Amiga-versiossa. Peliä ei voi pelata purkamatta koodia.
Ainakin Amiga-versiossa voi harvoin nähdä lentävän lautasen lentosekvenssin aikana. Tapahtuman laukaisevaa ehtoa ei tiedetä.
– ZX Spectrumille mainostettiin pelin versiota, mutta se peruttiin myöhemmin.
– Vaikka Apple II -portista on olemassa markkinointimateriaaleja, ei ole todisteita siitä, että tätä versiota olisi koskaan julkaistu tai myyty.
Tarina
Peli alkaa, kun Kroisos Pennonen astuu Roope Ankan toimistoon ja haastaa hänet selvittämään, kuka on maailman rikkain ankka. Pelaaja ottaa Roopen roolin ja saa 30 päivää aikaa kerätä aarteita ympäri maailmaa. Roopen apuna ovat hänen veljenpoikansa Tupu, Hupu ja Lupu sekä lentäjä Pelle Peloton. Lentäminen eri kohteisiin on yksi pelin monista vaiheista. Monet näistä kohteista ovat kuvitteellisia tai mielikuvituksellisia, ja niiden nimet ovat usein sanaleikkejä oikeista paikoista. Joitakin on esitetty myös animaatiosarjan jaksoissa. Jotkut paikoista ovat olemassa oikeassa maailmassa, kuten Carlsbadin luolat.
Lentovaiheissa matkalla kohteeseen, Karhukopla yrittää estää pelaajaa esimerkiksi pudottamalla pianoja. Jos lentokone törmää, pelaaja menettää rahaa ja muutaman päivän, kun Pelle Korhonen korjaa konetta.
Vaihtoehtoisesti pelaaja voi löytää harvinaisen mineraalin, Bombastiumin, jota Pelle voi käyttää aineensiirtolaitteen luomiseen. Tämä poistaa tarpeen matkustaa lentokoneella, ja siten vähentää riskiä törmätä ja menettää aikaa ja rahaa; huonona puolena on, että aineensiirtolaite voi joskus toimia väärin ja lähettää pelaajan väärään kohteeseen.
Päästyään kohteeseen, pelaajan on suoritettava tietty skenaario päästäkseen aarteelle. Neljä erilaista skenaariota on jaettu tasaisesti eri kohteiden kesken, ja ne ovat tyypillisiä kyseiselle ympäristölle. Joitakin näistä skenaarioista, kuten vuori ja viidakko, ovat tasohyppelytasoja, joissa pelaaja pelaa Tupuna (myöhemmin Hupuna ja Lupuna, jos ensimmäinen yritys epäonnistuu). Muihin tasotyyppeihin kuuluu luola, joka on labyrintti, jossa pelaajan on navigoitava, ja eläinpuisto, jossa on mukana Ankanpoikien kaveri Ankkalinnan asukas Iines, joka ottaa kuvia eläimistä. Kuvat, erityisesti harvinaisista eläimistä kuten vaaleanpunaisista norsuista, tuovat pelaajalle palkintoja, jotka vastaavat muiden tasojen aarrearkkuja. Valokuvaustasot ovat melko helppoja pelata, sillä niissä ei ole todellisia esteitä.