Yhteenveto
Ghost of a Tale on toimintaroolipeli, jossa pelaat Tiloa, hiirtä ja minstrelia, joka joutuu vaaralliseen seikkailuun. Viekkauden ja hiiviskelyn avulla voit tutkia Dwindling Heights Keepin salaisuuksia ja selvitä sen vaaroista.
Tarina
Ghost of a Tale sijoittuu keskiaikaiseen maailmaan, jota asuttavat useat antropomorfiset eläinlajit, joista monet elävät omassa valtakunnassaan. Tarustossa esiintyvät hiiret, rotat, sammakot, ravut, mäyrät, haukat, hämähäkit, iilimadot, harakat ja erilaiset epäkuolleet olennot.
Peli sijoittuu vuosisatoja katastrofaalisen tapahtuman, Vihreän Liekin Sodan, jälkeen. Tänä aikana mystinen, smaragdinvihreä tuli, jonka alkuperä on tuntematon, pyyhkäisi maailman yli tappaen kaikki, jotka asettuivat sitä vastaan, ja herättäen heidän ruumiinsa alati kasvavaksi epäkuolleiden armeijaksi. Konfliktin huipulla hiirten valtakunta lähetti lähettilään liekille yrittäen pelastaa kotinsa paljastamalla muiden heikkouksia, mutta olentoa ei voitu taivutella ja se tuhosi suurimman osan heidän maastaan siitä huolimatta.
Lopulta se oli rottien armeija, joka nousi lopulta voittamaan olennon, ja heistä tuli sodan sankareita, karkottaen hiiret maan hallinnosta ikuisiksi ajoiksi petoksensa vuoksi. Satoja vuosia myöhemmin näiden tapahtumien tarkka historia on hämärtynyt ajan myötä, ja ainoa todellinen kertomus löytyy Totuuden Puhujien nimisen harakkaryhmän suullisesta perinteestä, joka asuu muinaisella saarella sijaitsevassa tornissa.
Pelin alussa hiiri nimeltä Tilo heitetään vankityrmään rottien toimesta: hänen on paettava vankilastaan ja ympäröivistä maista. Monet Tilon kohtaamat viholliset ovat häntä paljon vahvempia: rohkean pienen hiiren on oltava nokkela, hiivittävä ja ketterä onnistuakseen!