Yhteenveto
Two Worlds II on fantasiaroolipeli, joka jatkaa ensimmäisen pelin tarinaa.
Aziraal oli muinainen sodanjumala, jota orkit pitivät suuressa arvossa ja jonka sanottiin omaavan valtavat voimat. Kun Aziraalin hauta avattiin ensimmäisen pelin lopussa, jumalan voimat siirtyivät sankarimme sisarelle. Nyt pimeyden ruhtinas Gandohar, joka haluaa Aziraalin voimat itselleen, on vanginnut sankarimme ja hänen sisarensa ja imee voimia hänestä. Pako vankilasta toimii pelin opastuksena, kunnes sankari lopulta astuu ulos Antalooriin.
Pelaajalla on edessään valtava maailma, joka sisältää aavikoita, metsiä, soita, merenrantoja, kaupunkeja ja maaseutua sekä lukuisia piilotettuja luolia ja luolastoja. Pelaaja kohtaa kaikenlaisia hirviöitä tappavista hyönteisistä valtaviin petoihin sekä monenlaisia humanoidivihollisia eri roduista. Koska vihollisten tasot eivät ole sidoksissa pelaajan tasoon, joitain taisteluita täytyy välttää, kunnes sankari kehittyy ja parantaa kykyjään. Pelissä on tarpeeksi tehtäviä pitämään pelaajat kiireisinä noin 100 tuntia.
Yksinpelissä sankari voi olla vain mies. Hänen erikoistumisensa (soturi, jousimies, velho) voi vaihtaa milloin tahansa vaihtamalla varusteita. Menestys riippuu täysin siitä, miten ansaitut taitopisteet jaetaan.
Two Worlds II sisältää parannuksia ensimmäiseen peliin verrattuna, kuten uuden käyttöliittymän, pelimoottorin sekä magia- ja käsityöjärjestelmät. Se sisältää kaikki pelielementit, jotka olivat mukana Two Worlds I:ssä (ratsastus, käsityöt, taonta, alkemia). Purjehtiminen (joka oli suunniteltu ensimmäiseen peliin, mutta ei koskaan toteutunut) on mahdollista tässä pelissä, tosin vain muutamissa paikoissa.
Erilaisia taitoja ja kykyjä voi oppia parantamaan taistelumuotoja. Opittuja loitsuja voi yhdistellä uuden korttimodifikaattorin avulla muuttaakseen tai tehostaakseen niiden vaikutuksia. Käsityö- ja taontajärjestelmän parannukset mahdollistavat aseiden ja haarniskojen parantamisen eri tavoin. Esimerkiksi varastossa olevia esineitä voi purkaa niiden peruselementteihin (kuten kangas, puu, rauta).
Two Worlds II tarjoaa myös viisi moninpelitilaa jopa kahdeksalle pelaajalle: Crystal Capture, PvP, Kaksintaistelu, Seikkailu (7 lukua) ja Kylätila. Moninpelissä luodaan uusia hahmoja, joista voi valita useita rotuja ja jotka voivat olla miehiä tai naisia.
Tarina
Aziraalin, Tulen Jumalan, kukistumisen jälkeen Pimeyden Herra Gandohar on lähes saavuttanut tavoitteensa horjuttaa elementtien tasapainoa. Pimeä magia tulvii maahan täyttämään tyhjyyden. Huomaten mahdollisuuden hallita täysin pimeitä voimia, Gandohar alkaa käyttää Orpojen jälkeläisen Kyra sisällään kantamaa Aziraalin voimaa. Huolimatta syntyperästään, Kyra ei kestä rasitusta. Kun Antaloor on jo hänen hallinnassaan, Gandohar kehittää uuden suunnitelman Oswarothin tukikohdassaan. On yhä niitä, jotka taistelevat tyrannia vastaan, toivoen voimasuhteiden muuttuvan edukseen. Taistelu Antaloorista jatkuu…
Viisi vuotta on kulunut dramaattisista tapahtumista, jotka ajoivat koko maailman kuilun partaalle. Sankari on vangittuna Gandoharin linnan tyrmissä. Toivo siskon pelastamisesta katosi vapauden myötä. Juuri kun epätoivo on vallata hänet, toivo ilmestyy odottamattomasta suunnasta. Orkit, rotu jota sankari on aina vihannut, ovat muodostaneet pelastusjoukon, joka vapauttaa sankarin kahleista. Hän astuu esiin maahan, jonka pahuus on turmellut. Hän lähtee matkalle selvittämään Gandoharin pimeää menneisyyttä, toivoen löytävänsä heikon kohdan vihollisensa puolustuksesta. Jos hän epäonnistuu, hän menettää siskonsa ikuisesti.