Human Head Studios perustettiin lokakuussa 1997 kuuden entisen Raven Software -kehittäjän toimesta: Ben Gokey, Chris Rhinehart, Paul MacArthur, Ted Halsted, James Sumwalt ja Shane Gurno. Myöhemmin pelituottaja Tim Gerritsen liittyi mukaan osakkaaksi kesäkuussa 1998. Studion nimen alkuperästä Gerritsen selitti: "Kun kaverit harkitsivat Raven Softwaresta lähtemistä, joku lähetti sähköpostiviestin, jossa kerrottiin rahojen kadonneen. Tästä alkoi keskustelu, missä ihmiset kertoivat kadottaneensa kaikenlaisia asioita. Yksi henkilö mainitsi kadottaneensa pussillisen ihmispäitä, ja tästä tuli inspiraatio nimelle."

Heidän ensimmäinen pelinsä oli Rune, kolmannen persoonan viikinkitoimintapeli. Yritys työskenteli myös pitkään odotetun Prey-ammuntapelin parissa, jonka vastaavana tuottajana toimi 3D Realms.

13. marraskuuta 2019 studio ilmoitti sulkevansa ovensa heti Rune II:n julkaisun jälkeen. Koko tiimi muodosti tämän jälkeen uuden studion, Roundhouse Studiosin, ZeniMax Median alaisuuteen. Human Head/Roundhousen Chris Rhinehart kertoi: "Valitettavasti meidän piti lopettaa Human Head Studiosin toiminta ja sulkea sen ovet", mutta he pystyivät ottamaan yhteyttä ZeniMaxiin uuden studion perustamiseksi.

Roundhouse Studios suljettiin toukokuussa 2024, ja sen tiimi siirrettiin ZeniMax Online Studiosiin.

Kehittäjän pelit