Katamari Amore

Yhteenveto

Katamari Amore (塊魂 アモーレ, Katamari Damashii Amore, suomeksi "Klimppihenki Amore") on kolmannen persoonan pulma-toimintapeli, jonka Bandai Namco on julkaissut ja kehittänyt iOS:lle. Pelistä alkoi liikkua huhuja maaliskuussa 2011, ja se esiteltiin ennakkojulkaisussa E3 2011 -tapahtumassa, minkä jälkeen se julkaistiin yleisölle 29. syyskuuta 2011. Katamari Amore on toinen Katamari-sarjan peli, joka julkaistiin iOS:lle, ja siinä on Game Center -integraatio. Pelin juoni keskittyy päähenkilö Prinssiin, joka kerää tiettyjä esineitä Maapallolta isälleen, Kosmokuningas.

30. maaliskuuta 2015 peli poistettiin Apple Storesta.

Tarina

Peli koostuu kolmesta eri tarinasta. Ensimmäinen niistä on nimeltään "Hyvää matkaa!". Eräänä päivänä siivotessaan huonettaan Kuningas törmää kirjaan nimeltä "Hyvää matkaa!", jonka hän oli saanut vieraillessaan planeetta Maassa. Kirjassa kerrotaan eri puolilla maailmaa nähtävistä harvinaisista esineistä. Löydettyään kirjan ja ihastuttuaan esineiden kauneuteen, hän käskee Prinssiä matkustamaan Maahan keräämään esineet ja tuomaan ne hänelle. Tässä tarinassa matkustetaan eri puolille maailmaa, esimerkiksi "Etelä-Amerikan rauniot" viittaavat Machu Picchuun.

Toinen tarina on nimeltään "Aikamatka". Kuningas oli ajelehtinut kosmoksessa liian kauan ilman tekemistä, ja alkanut miettiä vaikeita asioita. Hän julistaa: "Me ajattelemme joskus vaikeita asioita" ja "Me ajattelemme monia eri asioita. Me ajattelemme… Siis olemme… Mistä olemme lähtöisin… ja minne menemme… Aika lentää… Aika pakenee viipymättä… Aika virtaa eteenpäin… Miksi ajan virtaus on vain yhteen suuntaan…? Eikö olisikin hauskaa, jos voisi palata ajassa taaksepäin?". Tämä ajatus herättää Kuningassa kiinnostuksen aikamatkailuun, ja hän lähettää Prinssin keräämään aikakoneen nimeltä "Aikahyppijä", jotta hän voisi matkustaa ajassa taaksepäin. Tässä tarinassa matkustetaan ajassa eteen- ja taaksepäin, esimerkiksi "Lännen kaupunki" viittaa 1800-luvun lännen laajentumiseen.

Kolmas tarina on nimeltään "Vierivä jättiläinen". Kuningas katsoo Maata ylhäältä päin ja huomaa, ettei se koskaan muutu. Sitten hän huomaa, että Amerikka näyttää niin eloisalta, hauskalta, upealta, ylelliseltä, vaaralliselta ja jännittävältä. Kuningas ihmettelee, miksi Amerikka näyttää niin hauskalta, ja päätyy siihen, että ihmisillä siellä on unelmia, ja unelmat ovat hauskoja, Amerikkalainen unelma! Tästä ajatuksesta innostuneena Kuningas haluaa tietää, mitä amerikkalainen unelma on, ja jos hän saisi sen selville, hän voisi olla itsekin upeampi, ylellisempi, vaarallisempi ja jännittävämpi. Kuningas käskee Prinssiä menemään Maahan ja keräämään vihjeitä amerikkalaisesta unelmasta. Tässä tarinassa käsitellään amerikkalaisia juhlapäiviä, ja jokaisella tasolla on oma juhlateemansa, kuten Kaupungin aukio liittyy kiitospäivään ja Ostoskeskus jouluun. Pääsemme jopa näkemään, kuinka poika kasvaa ja elää unelmansa, lopulta päätyen presidentiksi.

Traileri

Hyödyllisiä linkkejä