Yhteenveto
Konsoliversiossa "Spider-Man 2" Manhattanista tulee pelaajan leikkikenttä, kun otat Spider-Manin roolin taistelussa pahamaineista Tohtori Mustekalaa vastaan. Elokuvan Spider-Man 2 juoneen ja Marvelin luomiin sankareihin ja roistoihin perustuva peli antaa pelaajille mahdollisuuden kohdata ainutlaatuisia ja vaarallisia vihollisia partioidessaan suurimman supersankaripelin kaupungin kaduilla ja katoilla.
Spider-Manina pelaajien on hallittava uusia yhdistelmäliikkeitä suojellessaan New York Cityn asukkaita pahantahtoiselta Tohtori Mustekalalta ja muilta klassisilta Marvel-roistoilta heilumalla, hyppimällä ja kiipeilemällä 19 uudessa tasossa, jotka ulottuvat elokuvan tapahtumien ulkopuolelle. Ennennäkemättömällä pelisyvyydellä pelaajat kokevat alkuperäisiä juonikuvioita, joissa esiintyvät Vulture, Shocker, Rhino ja Mysterio, samalla kun he taistelevat graafisesti rikkaissa 3D-ympäristöissä.
Tarina
Spider-Man 2 -konsoliversio on kolmannen persoonan toimintaseikkailupeli, joka sijoittuu New York Cityyn perustuvaan avoimeen maailmaan, joka koostuu Manhattanista, Rooseveltin saaresta, Ellis Islandista ja Liberty Islandista. Pelaajat astuvat Hämähäkkimiehen rooliin ja suorittavat tehtäviä – lineaarisia skenaarioita, joissa on ennalta määrätyt tavoitteet – edetäkseen tarinassa.
Tarinassa on useita lukuja, joista jokaisella on omat tavoitteensa, kuten Hämähäkkimiehen päivitysten ostaminen tai tietyn määrän sankaripisteitä hankkiminen sivutehtävien suorittamisesta. Nämä sivutehtävät annetaan satunnaisten jalankulkijoiden toimesta pelin kartalla ja koostuvat pääasiassa rikollisten vastustamisesta, kaahaavien autojen pysäyttämisestä hyppäämällä niiden päälle ja hakkaamalla niitä, loukkaantuneiden kuljettamisesta sairaalaan tai rakennustyöläisten pelastamisesta putoamisvaarasta. Jokainen luku sisältää vähintään yhden tarinatehtävän, joka liittyy pääjuoneen.
Pelaajat voivat heilautua seittien avulla, kiivetä seiniä ja taistella vihollisia vastaan käyttämällä erilaisia yhdistelmiä. He voivat käyttää Hämähäkkimiehen "hämähäkkivaistoa" hidastaakseen aikaa ja väistääkseen saapuvia hyökkäyksiä, kuten aseiden tulitusta. Tämä peliversio oli aikanaan innovatiivinen, koska se sisälsi fysiikkapohjaisia algoritmeja, jotka simuloivat Hämähäkkimiehen seittien heilautumista kolmiulotteisesti, luoden uuden pelimekaniikan, joka poikkesi aiempien Hämähäkkimies-pelien perinteisestä hyppimisestä tai lentämisestä. Taistelu on huomattavasti monimutkaisempaa, sillä se vaatii pelaajalta tarkkaa ajoitusta hyökkäyksissä ja väistöissä. Pääjuonen suorittamisen jälkeen avautuu bonusmoodi varastossa, jossa pelaaja voi taistella vihollisaaltoja ja pääjuonen pomoja vastaan sekä ainutlaatuista vihollista: Calypsoa.