Yhteenveto
Pacar on SG-1000-peli, joka julkaistiin alun perin vuonna 1983. Se on pohjimmiltaan sekoitus kahdesta Namcon pelistä: Pac-Manista ja Rally X:stä.
Se on jatko-osa Head-Onille, joka julkaistiin vuosi ennen Puck-Mania. Kuitenkin Pacar on enemmän Puck-Manin klooni kuin varsinainen Head-Onin jatko-osa.
Pelaaja ohjaa "Pacaria", "ilkikurista" vihreää autoa, joka kulkee teiden sokkelossa. Pelin tavoitteena on "poistaa" kaikki pienet punaiset "pisteet", jotka ovat hajallaan pelialueella, keräten pisteitä korkeaa pistemäärää varten. Ohjaussauvan avulla Pacar liikkuu ehdotettuun suuntaan, jos se on mahdollista. Kuten Pac-Manissa, Pacar ei pysähdy ennen kuin se törmää seinään, mutta toisin kuin Pac-Manissa, se ei voi kääntyä 180 astetta paikoillaan – liikkuminen vastakkaiseen suuntaan saa Pacarin peruuttelemaan, ja peruutus on huomattavasti hitaampaa kuin normaali ajaminen. Ihannetapauksessa pelaajan tulisi suunnitella reittinsä niin, että peruuttamista voi välttää kokonaan.
Painamalla 1 tai 2 Pacar voi liikkua nopeammin pelilaudalla. Kun ajaa ruudun reunalta, Pacar ilmestyy vastakkaiselle puolelle, jälleen samanlaista kuin Pac-Manissa.
Pelissä Pacar väistelee kahta vihollistyyppiä, jotka esitetään myös autoina. Siniset autot syntyvät ruudun keskellä olevasta autotallista ja vaeltelevat pelialueella, seuraten Pacaria vain jos se on lähellä. Punaiset autot syntyvät satunnaisesti Pacarin takana tiellä, ja ne ovat huomattavasti aggressiivisempia taktiikoissaan. Punaiset autot eroavat myös siinä, että jos Pacar kiihdyttää, nekin lisäävät nopeuttaan. Jos jompikumpi autoista törmää Pacariin normaalitilanteessa, pelaaja menettää elämän.
Tietyissä tilanteissa pelin vastine Pac Manin voimapillereille ilmestyy pienempien pisteiden poistamisen jälkeen. Nämä antavat Pacarille "tilapäisen haavoittumattomuuden", jolloin se muuttuu violetiksi, ja ne toimivat ainoana hyökkäysmuotona vastustajia vastaan. Violetin värisenä pelaaja voi törmätä niin moneen autoon kuin haluaa, ja saa lisäpisteitä (alkaen 200:sta ja kaksinkertaistuen jokaisesta peräkkäisestä osumasta, eli 200, 400, 800, 1600, 3200 jne.). Tämä myös hidastaa punaisia autoja. Vaikka Pacarissa on yleensä vähemmän vihollisia ruudulla kuin Pac-Manissa, sinisten autojen välitön syntyminen autotallista niiden poistamisen jälkeen mahdollistaa paljon korkeampien pisteyhdistelmien saavuttamisen.
Pacarissa on vain kaksi karttaa, jotka kiertävät loputtomasti, kunnes pelaaja kuolee. Peli väittää olevansa "kolmiulotteinen", sillä jotkut tiet kartassa 1 toimivat siltoina muiden teiden yläpuolella. Kun molemmat kartat on suoritettu, pelaaja siirtyy seuraavaan "kierrokseen", jossa pelialueelle lisätään enemmän sinisiä autoja (paitsi kierroksella 4, jolloin kolme "normaalia" sinistä autoa korvataan yhdellä nopeammalla sinisellä autolla. Kierros 5 lisää sitten toisen nopeamman auton ja niin edelleen).
Lisäelämiä myönnetään joka 10,000 pisteen välein.