Yhteenveto
Tarina alkaa pääkaupungissa, jossa Shiren Vaeltaja ja hänen apurinsa Koppa kohtaavat vanhan ystävän. "Senseinä" tunnettu mies on sekä Shirenin setä että hänen mestarinsa, sillä hän on opettanut Shirenille miekkailun taidot. Sensei tarjoaa Shirenille avainta, jonka sanotaan avaavan legendaarisen Karakuri-kartanon, sokkelon täynnä vaarallisia ansoja, pahoja petoja ja mittaamattomia aarteita.
Shiren ottaa avaimen vastaan, ja hänen sisällään asuva seikkailunhalu iskee kuin salama, kun hän pitää avainta kädessään. Mutta tämä on vain tyyntä myrskyn edellä…
Tarina
Pelin juoni sijoittuu vuosi Shiren the Wanderer GB2: Magic Castle of the Desert -pelin tapahtumien jälkeen. Shiren ja hänen kumppaninsa Koppa tapaavat jälleen miekkamestari Sensein, joka johdattaa heidät matkalle ratkaisemaan legendaarisen Karakuri-kartanon mysteeriä.