Westwoodin viimeinen merkittävä pelimoottori ennen kuin EA osti yhtiön, tunnettiin yleisesti nimellä Strategy Action Game Engine (SAGE), ja se oli alun perin nimeltään W3D. Se oli merkittävä muokkaus Hybrid Graphics Ltd:n kehittämästä SurRender 3D -moottorista. Westwood käytti W3D-moottoria ensimmäisen kerran peleissä Emperor: Battle for Dune, ensimmäisen persoonan ammuntapelissään Command & Conquer: Renegade sekä massiivisessa monen pelaajan verkkoroolipelissä Earth & Beyond.
Kun Westwood lakkautettiin heidän emoyhtiönsä Electronic Artsin toimesta, moottori nimettiin uudelleen SAGE:ksi (Strategy Action Game Engine) ja päivitettiin Command & Conquer: Generals -pelin julkaisua varten. Renderöintiosuus pysyi lähes identtisenä W3D-moottorin kanssa, mutta suurin osa muista osista oli suunniteltu uudelleen alusta asti. Päivitetty SAGE-moottori mahdollisti dynaamisen valaistuksen, joka loi realistisia varjoja ja heijastuksia useimpiin kohteisiin, sekä korkealaatuisemmat visuaaliset tehosteet ja stop-motion-kameratoiminnon. SAGE-moottoria käytettiin edelleen EA Los Angelesin toimesta lisäpeleissä Command & Conquer -sarjassa sekä reaaliaikaisessa strategiapelisarjassa The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth.
Command & Conquer 3 -pelin laajennuksen Kane's Wrath julkaisun jälkeen moottori koki suuren uudistuksen sen keskeisissä järjestelmissä. Tätä moottorin uutta versiota kutsuttiin SAGE 2.0:ksi, ja sitä käytettiin ensimmäisenä pelissä Command & Conquer: Red Alert 3. Suurimmat parannukset sisälsivät tuen PlayStation 3:lle, renderöintiohjelman päivittämisen RNA:ksi (RenderWare New Architecture), matemaattisen kirjaston täydellisen korvaamisen RenderWare Mathilla, RenderWare Physicsin integroinnin, dynaamisen ympäristön musiikin sekä lukuisia pienempiä sisäisiä parannuksia. Yleinen väärinkäsitys oli, että uusi moottori itsessään olisi nimetty RNA:ksi, vaikka todellisuudessa RNA viittasi vain renderöintiohjelmaan. Viimeinen peli, joka käytti SAGE 2.0 -moottoria, oli Command & Conquer 4: Tiberian Twilight.