Yhteenveto
Vuonna 1952 tutkija (sinä) etsii kadonnutta arkeologi Dr. Hauzeria. Tutkija löytää suuren talon keskeltä ei-mitään, talon, joka kuului Dr. Hauzerille. Talo on rakennettu arkeologisen kohteen päälle, ja Dr. Hauzer on tullut pakkomielteiseksi Kellbim-nimisen jumaluuden kanssa. Sinun tehtäväsi on löytää Dr. Hauzer ja selvittää, mitä hänen harjoittelijoilleen on tapahtunut.
Yksi ensimmäisistä selviytymiskauhupelistä, Doctor Hauzer, julkaistiin Japanin yksinoikeutena 3DO:lle kehitysstudiolta, joka tunnettiin siihen asti etsivä-/mysteerivisuaaliromaaneistaan, ylhäältäpäin kuvatuista RPG-peleistä, Point-&-Click-seikkailupeleistä ja länsimaisten pelien, kuten Prince of Persian, japanilaisista lokalisaatioista. Doctor Hauzer oli Riverhill Softin ensimmäinen askel 3D-maailmaan. Menestyneestä Alone In The Dark -pelistä vaikutteita saanut hahmosi liikkuu täysin kolmiulotteisessa ympäristössä ja kuolee lukuisia kertoja talon tappavissa ansoissa, mukaan lukien joissakin, joita ei voi välttää ensimmäisellä pelikerralla. Voit tallentaa peliä rajattomasti, joten voit nauttia kuolemaan liittyvistä animaatioista osana hauskuutta. Voit vaihtaa näkymän ensimmäisen persoonan, kolmannen persoonan tai ylhäältäpäin katsottavan välillä. Erilaisen näkymän valitseminen auttaa sinua selviytymään joistakin ansoista, mukaan lukien joistakin tasohyppelyistä.
On useita syitä, miksi peliä ei koskaan julkaistu Japanin ulkopuolella: Se on suhteellisen helppo, sillä ei ole hirviöitä taisteltavana, kestää noin tunnin, siinä on uskomattoman huono kuvataajuus, joka voi laskea jopa kolmeen ruutuun sekunnissa (4DO-emulaattori voi "ylikellottaa" suorittimen jopa 400%, tehden siitä vähemmän pätkivän), jotkut musiikit ovat plagioituja, kuten tunnussävel, joka on lähes identtinen Beetlejuice-elokuvan teeman kanssa, ja se oli alustalla, joka oli jo epäonnistumassa lännessä.
Englanninkielinen fanikäännös on saatavilla, vain FMV:t ovat kääntämättä.