Tomba! 2: The Evil Swine Return

Yhteenveto

Tomba! 2: The Evil Swine Return on sivulta kuvatun tasohyppelypelin, jossa nimikkohahmo Tomba liikkuu ennalta määrättyjä lineaarisia polkuja pitkin, kunnes hän saapuu risteykseen, jossa hänen päänsä yläpuolella vilkkuu nuoli. Tällöin Tomba voi liikkua nuolen osoittamaan suuntaan. Joissakin pelin alueissa pelaaja voi tutkia ympäristöä ylhäältä päin katsottuna, jolloin Tomba voi liikkua vapaasti. Pelin päätavoitteena on suorittaa kaikki 137 tehtävää (133 ovat tavallisia, kun taas neljä saadaan Tomba 1 -pelin tallennustiedostosta), jotka vaihtelevat kalastuskoukun hankkimisesta kalastajalle aina siihen, että autetaan Joulupukkia löytämään "säkkinsä". Tehtävän suorittaminen ansaitsee pelaajalle "Seikkailupisteitä", joita voi käyttää avaamaan tiettyjä laatikoita, jotka on ripoteltu pitkin pelin maailmaa. Pelin edetessä Tomba voi saada pukuja, jotka antavat hänelle erityisiä kykyjä. Esimerkiksi lentävä oravapuku mahdollistaa Tomban liitämisen pitkiä matkoja, kun taas possupuku antaa Tomballe kyvyn kommunikoida ystävällisten possujen kanssa. Tasojen läpi on siroteltu taikahöyheniä, jotka voivat välittömästi kuljettaa Tomban mihin tahansa aiemmin vierailtuun alueeseen.

Tarina

Nuori villi poika nimeltä Tomba elää rauhallisesti kotimaassaan, kunnes hänen ystävänsä Zippo löytää salaperäisen kirjeen, joka on osoitettu Tomballe. Kirjeen mukaan Tabby, Tomba lapsuudenystävä, on kadonnut. Huolesta suunniltaan Tomba hyppää mereen etsimään häntä. Tomba ja Zippo päätyvät kalastajakylään, jossa he tapaavat vanhan miehen nimeltä Kainen. Sieltä he jatkavat kivihiilikaivoskaupunkiin, jossa Tabby asuu, mutta huomaavat, että häntä ei ole saatavilla. Gran, kivihiilikaivoskaupungin asukas, mainitsee nähneensä Tabby matkalla Kujara Ranchille raitiovaunulla, mutta raitiovaunu palaa tyhjänä. Paniikissa oleva raitiovaunu työntekijä paljastaa, että ilkeät siat kidnappasivat Tabbyn, kun hän yritti suojella Tombalta saamaansa lahjaa. Gran selittää, että ilkeät siat ovat kiroilleet koko maanosan, ja antaa Tomballe punaisen sianpussin, jolla voi vangita liekkisian, joka on langettanut kirouksen kaivoksiin.

Tomba seikkailee ympäri mannerta keräten loput sianpussit. Hän parantaa kivihiilikaivoskaupungin infernosta vangitsemalla ilkeän liekkisian, parantaa Kujara Ranchin ikuisesta lumisateesta vangitsemalla ilkeän jääsian, parantaa Donglin-metsän synkkyyden vangitsemalla ilkeän kummitussian, poistaa sirkuskaupungin kirouksen (joka on muuttanut asukkaat sioiksi) vangitsemalla ilkeän maasian ja parantaa vesitemppelin ikuisesta sateesta vangitsemalla ilkeän vesision. Kun kaikki nämä ilkeät siat on vangittu, niiden johtaja, viimeinen ilkeä sika, paljastaa itsensä Tomballe ja houkuttelee hänet etsimään piilopaikkaansa. Tomba ja Zippo löytävät viimeisen ilkeän sian maan alta kivihiilikaivoskaupungin alta, jossa viimeinen ilkeä sika pysäyttää ajan viimeisenä keinonaan pysäyttää Tomba. Viimeinen taistelu viimeistä ilkeää sikaa vastaan päättyy tämän vangitsemiseen, mutta hän lupaa palata jonain päivänä. Tomba ja Zippo löytävät Tabbyn viimeisen ilkeän sian piilopaikasta ja pakenevat romahtavasta alueesta lentävän koiran Baronen selässä. Tabbyn kotona pidetyn juhlan jälkeen Kainen ilmestyy ja antaa Tomballe apinapuvun palkinnoksi kaikista seikkailuista (jos pelaaja on suorittanut 133 tapahtumaa, puku on musta, mutta jos ne ja 4 lisätapahtumaa on suoritettu, se on punainen). Tomba saa luvan ohjata paikallisen myllyomistajan uutta venettä palatakseen kotiin. Kuitenkin Tomba joutuu onnettomuuteen veneen neitsytmatkalla.

Traileri

Hyödyllisiä linkkejä