Yhteenveto
Imperivm: Great Battles of Rome on jatko-osa RPG/RTS-peleille Celtic Kings: Rage of War ja Celtic Kings: The Punic Wars. Pelin kehitti Haemimont ja se julkaistiin toukokuussa 2005. Pelissä on useita sivilisaatioita, joista voi valita, kuten Rooma (keisarillinen ja tasavaltalainen), Egypti, Germania, Britannia, Iberia, Gallia ja Karthago. Sillä on edeltäjäänsä monimutkaisempi sankarijärjestelmä.
Peli keskittyy taktiikkaan, joukkojen liikkuvuuteen ja maaston topografiaan ennemmin kuin pelkkään lukumääräiseen ylivoimaan taistelujen voittamiseksi. Vaikka resurssit ovat tärkeitä, niiden kerääminen on vähemmän merkityksellistä kuin muissa reaaliaikaisissa taistelupeleissä. Sen sijaan, että lähettäisit palvelijoiden armeijan kaivamaan mineraaleja, hakkaamaan puita, keräämään ruokaa tai muita resursseja, nämä tuotetaan jatkuvalla nopeudella, joka on suoraan verrannollinen asutuskeskuksen asukkaisiin.
Voit valita kolmesta pelitilasta:
Valloitus: Tässä pelitilassa keskitytään imperiumin rakentamiseen valloittamalla koko tunnettu muinainen maailma. Pelaaja voi valita minkä tahansa saatavilla olevan sivilisaation (katso alla) tähän tarkoitukseen.
Rooman suurimmat taistelut: Suuri määrä vaivaa on omistettu historialliselle tarkkuudelle; ei vain grafiikoiden, vaan myös tarinan osalta näissä valmiiksi rakennetuissa skenaarioissa, joissa pelaaja voi kokea Rooman merkittävimmät hetket, alkaen Zaman taistelusta, joka merkitsi toisen Puunilaissodan lopullista ja ratkaisevaa loppua, aina Marcus Antoniuksen ja Kleopatran kapinaan asti.
Mukautettu peli: Tämä ominaisuus on aina läsnä nykypäivän reaaliaikaisissa taktiikka- ja strategiapeleissä. Sitä voi käyttää harjoittelemaan tietokonevastustajia vastaan mukautetuissa skenaarioissa tai menemään verkkoon taistelemaan muita ihmispelaajia vastaan.